Merkitse ylös ajankohta, jolloin murrat arjen kahleet ja runnot ideakoneiston liikkeelle. Käytä luovuuttasi ongelmien ratkaisuun tai löydä valmiita vinkkejä blogistani. Viihdytän ja autan ajattelemaan arkisia asioita luovasti.

Blogini alttarille on uhrattu röökit, veret ja kyyneleet. Ota askel kohti uutta luovaa lifestyleä ja vinkkaa teksteistä myös aiheista kiinnostuneille kavereille. Raapustukseni ovat hurjan ajatustyön ja elämänkokemuksen sulava cocktail, joka survotaan bittimuotoon kaiken kansan saataville.

Kaiken takana on luovan ajattelun avulla vastauksia etsivä yksilö: Miten tekisin tämän paremmin?

sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Vanha biisi, uudet sanat

Jokainen on varmasti joskus miettinyt, että miten biisejä voisi muokata tiettyyn tilaisuuteen sopivaksi. Juhliin halutaan jokin viihdyttävä, mukaansatempaava ja näyttävä ohjelmanumero, mutta sopivaa biisiä ei löydy valmiina. Ratkaisuna tähän toimii biisien uudelleensanoitus!

Homma toimii parhaiten, kun biisi on yleisölle entuudestaan tuttu. Sanoitukset voivat olla mitä vaan ja aihepiiri pyöriä illan teeman tai juhlakalun ympärillä. Tässäpä siis hyvä vinkki pikkujouluihin tai synttärijuhliin. Esimerkkinä kerrottakoon uudelleensanoittamani "Hollywood"-kappale, jonka sanoitukset on muokattu (omasta mielestään) ikinuorien Hollywood tähtösten Lulun ja Doriksen imagoon sopivaksi. Minulla oli kunnia astua Lulu Manhattanin rooliin - ja korkokenkiin!

Doris Destiny ja Lulu Manhattan sovittelemassa poskipääimplanttia

Leidit ovat kuvitteellisia ja humoristisia roolihahmoja, jotka ovat tehneet pitkän uran show-alalla ja jääneet riippuvaisiksi plastiikkakirurgien tarjoamista palveluista. Suuri yleisö tuntee muokatun biisin nimellä "Hafanana", joka oli suuri hitti vuonna 1975, kappaleen on alunperin levyttänyt Afric Simone (teksti Afric Simone / sävellys Simone + Stanislav Regal) ja suomeksi kappaleen on levyttänyt mm. Frederik ja Tapani Kansa. Ohessa ote biisistä Lulun ja Doriksen tyyliin:

Hollywood (säv. Hafanana)

Mä olen tähti kirkkain - Hollywoodin
Kun saavun estradille - Parrasvaloihin
Ihmiset mua katsoo - Ihastellen
Kun noudan jälleen pystin - Kultaisen
On mulla levee smaili - Säkenöivä
Ja tosi upee staili - Välkkyvä
Mä olen kaikkein paras - Tiedän sen
Ja olen suuri Stara - Ikuinen
Hei - mua katsokaa
Mä teidät voitin taas
On Oscar mun - sen pitää saan
Ikuisesti ainiaan

Hei - Rasvaimuun taas
Täytyy mun kiiruhtaa
Kauneus tää on tietty sisäistä
Elän täydellistä elämää
---

Tapahtumasta riippuen tarvittavat tekijänoikeuksiin liittyvät lupa-asiat hoidetaan Teoston kautta,  lisätietoja asiasta Teoston sivuilta.

Ja ei muuta kuin hommiin ja sanoittamaan naapurin Matin 50 vee juhliin tai koulun päättäjäisiin sopiva kappale yleisön riemuksi ;)



---
Mikäli pidit tästä tekstistä, kerrothan siitä myös kavereillesi esimerkiksi Facebookin, Twitterin tai Instagramin kautta. Alla olevilla painikkeilla tai linkillä se käy kätevästi. 
Kiitos! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti