Merkitse ylös ajankohta, jolloin murrat arjen kahleet ja runnot ideakoneiston liikkeelle. Käytä luovuuttasi ongelmien ratkaisuun tai löydä valmiita vinkkejä blogistani. Viihdytän ja autan ajattelemaan arkisia asioita luovasti.

Blogini alttarille on uhrattu röökit, veret ja kyyneleet. Ota askel kohti uutta luovaa lifestyleä ja vinkkaa teksteistä myös aiheista kiinnostuneille kavereille. Raapustukseni ovat hurjan ajatustyön ja elämänkokemuksen sulava cocktail, joka survotaan bittimuotoon kaiken kansan saataville.

Kaiken takana on luovan ajattelun avulla vastauksia etsivä yksilö: Miten tekisin tämän paremmin?

maanantai 16. syyskuuta 2013

Asiakaspalvelun helmiä

Nykymaailmassa pärjäävät yritykset, jotka ymmärtävät panostaa hyvään asiakaspalveluun. Olen ollut erään erikoisliikkeen asiakkaana jo vuosikausia. Tästä liikkeestä on hankittu iso läjä erilaisia peruukkeja roolihahmoillemme lisää näyttävyyttä tuomaan sekä rekvisiittaa teemajuhliin. Yrityksen tuotevalikoima on laaja, mutta ennen kaikkea minut on kanta-asiakkaana pitänyt loistava asiakaspalvelu. Asiakkaan tarpeet huomioidaan, toimitukset onnistuvat nopeallakin aikataululla sekä tuotevalikoima on laaja - aina löytyy tuotteita niin arkikäyttöön, kuin esiintymislavoillekin. Kiitos siis Punanaamio loistavasta henkilökunnastanne ja piristävästä valikoimastanne!

Aktiivisena show-kautena panostimme myös merkittävästi asiakkaiden tarpeiden kuuntelemiseen. Inhoan sanaa "räätälöinti", sillä se on loppuunkulutettu. Kuitenkin tuotimme kaikki esityksemme ja juhlatilaisuudet asiakkaiden näköisiksi tapahtumiksi, jotta yritys saisi tapahtumista parhaan mahdollisen hyödyn. Pidimme asiakkaisiin aktiivisesti yhteyttä myös esitysten tai järjestämiemme tapahtumien jälkeenkin, sillä palautteen saaminen oli äärimmäisen tärkeää omien toimiemme parantamiseksi. Lisäksi meillä oli alusta asti käytössä tapa lähettää asiakkaille teemanmukainen kiitoskortti. Sähköisen median aikana halusimme muistaa asiakkaita kortilla ihan perinteisen postin kautta, sillä postin tuomassa kortissa on paljon enemmän tunnelmaa, kuin pikaisesti lähetetyssä mailissa.

Ohessa pari esimerkkiä kiitoskorteistamme sekä roolihahmoistamme:




Kaikissa kuvissa Sanya & Crystina, peruukit Punanaamiosta. Roolihahmot.com -websivu ei ole enää käytössä, sillä aktiivinen keikkauramme on tauolla.
Kannattaa siis muistaa, että pienet eleet ratkaisevat. Muiden ihmisten huomioiminen aina ja kaikkialla auttaa positiivisen ilmapiirin luomista niin koti- kuin työympäristössäkin. Monet yritykset keskittyvät ainoastaan asiakkaiden tarpeista huolehtimiseen, mutta yhtä tärkeää on huomioida koko henkilöstö. Henkilökunta on yrityksen tärkein resurssi, sillä iloiset ja taitavat työntekijät tekevät yrityksestä menestyksekkään alalla kuin alalla.
Hedelmällisen yhteistyön alku on muiden ihmisten huomioon ottaminen ja miellyttävä käytös - oli kyseessä sitten lastenjuhlat, tärkeä yritystapaaminen tai asiointi kaupan kassalla. Kokeile vaikka hymyillä leveästi kiireiselle kaupan kassalle tai ylityöllistetylle päiväkodintädille, näin voit tehdä hänen päivästään ainakin hitusen miellyttävämmän! :)


---
Mikäli pidit tästä tekstistä, kerrothan siitä myös kavereillesi esimerkiksi Facebookin, Twitterin tai Instagramin kautta. Alla olevilla painikkeilla tai linkillä se käy kätevästi. 
Kiitos! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti